Student

I studentens hetta kan jag inte låta bli att fundera på vad jag själv åstadkommit sedan jag tog studenten. På just studentdagen lever nog de allra flesta i nuet och skiter fullständigt i framtida problem. Det var en härlig känsla, tänk om man kunde ha den känslan varje dag.
   Nu i efterhand kan jag dock tycka att man var lite väl naiv på studentdagen. Man trodde att hela livet skulle bli en dans på rosor, men det vet ju alla att det där är en myt, eller?
   I vilket fall som helst började det kännas jobbigt när hösten kom och man vanligtvis skulle ha börjat skolan. Det var då saker och ting började hända.
   Jag och min vän E tog vårat pick och pack och stack till London, där vi efter två dagar fick jobb på en pub i Notting Hill. Vi stannade i två månader, kom sedan hem i fyra dagar.
   Sedan åkte jag och min vän C till L.A och hälsade på en annan vän som heter M. Där var vi i ca 3 veckor och åkte på roadtrip till Dallas, var i Hollywood m.m.
   Efter det var vi "hemma" i fem dagar, sedan packade jag och C igen för att ge oss iväg till St Anton i Österrike för att åka skidor. C hade 200 kr på fickan och jag hade ca 3000.
   Nu i efterhand kan jag säga att jag är imponerad av oss, men även på den här resan lyckades vi fixa jobb och boende. Det var i Österrike jag träffade J.
   Till nästa höst åkte jag och J och några kompisar till Bergen för att tjäna storkovan. Vi fick jobb på ett lager allihop och tjänade pengar.
   I början av 2009 åkte jag och J till USA i tre veckor för våra ihoptjänade pengar. Denna gång blev det New York och Florida.
   När vi kom hem slog finanskrisen oss i ansiktena, det fanns inga jobb. What to do?
   Nu har jag äntligen fått ett sommarjobb och J också, dock på olika orter.
Nog kan jag säga att jag gjort mycket sedan studenten, men åstadkommit?
Åstadkommit för mig är när man räddar barn, gör volontärarbete, skänker pengar. Det är också något jag vill göra. Nu till hösten blir det till att plugga på högskolan, vilket jag verkligen ser fram emot.


För vi har tagit studenten....


Tjohej!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast du har ju gjort massa mer än det =)... som att...hmm...sova?



Nej, men jag tycker att det är as coolt att bara åka till massa olika länder och få jobb!



Puss från Lillasyster L

2009-06-05 @ 20:44:43
Postat av: nina

allt bra med dig idag?? :)



kram

2009-06-06 @ 10:23:24
URL: http://totalflopp.blogg.se/
Postat av: flina

har du kommit på en skola nuuu??? vilken?? =) äpple!

2009-06-06 @ 21:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0