Rastlöshet

Jag tror jag har hamnat i en svacka av rastlöshet, det gör bland annat att min högsta önskan är att införskaffa en symaskin!!
Ja, låt mig sy nåt vackert! (eller mindre vackert)

Men det har även lett till att jag funderat en del, på t.ex.
om det luktar mat eller kanelbulle blir man sugen på mat. Om det skulle lukta spya, så mår man själv kanske lite illa. Men om det luktar Nr. 2 (från exempelvis toaletten), blir man i behov av att uppsöka toalett då? Eller håller de flesta bara för näsan? Det här med lukter är konstigt!

En annan teori (apropå att det varit kallt i vår lägenhet) är att vi fryser mindre när vi går ut eftersom vi redan är vana vid lägre temperaturer. J hade en annan teori: att vi fryser mer när vi går ut eftersom vi frös redan när vi var inne. Vilket man inte gör om det är behaglig temperatur inne. Är det behaglig temperatur inne tar det en stund när man kommit ut innan man börjar frysa. Låter det krångligt? Vad låter mest rimligt?

So long.

Kommentarer
Postat av: J

Man blir mer sugen på mat om man känner lukten av mat och man blir mindre sugen på mat om man känner lukten av bajs. Så tror jag. För övrigt har jag rätt angående temperaturgrejen :P



Pöss

2010-01-19 @ 23:33:49
Postat av: Edvin

Hmm, jag tror jag håller på din teori Maria.

2010-01-20 @ 20:16:24
URL: http://nergfol.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag tror inte att man blir bajsnödig av lukten av bajs...

2010-01-20 @ 20:47:53
Postat av: Mormor

Tror Du att det finns tid för att sy ? i så fall får vi väl skicka upp en symaskin.Jag tror att det är bra att gå ut om det är kallt inne,för då känns det varmt när man kommer in igen.

Kram

2010-01-21 @ 16:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0