Fisk och tomatsoppa.

Här komer ett recept på fisksoppa som är för enkelt för att vara sant, typ. Kanske inte passar i södra Sverige, eftersom ni har så himla VARMT DÄR!!! Det verkar dessutom bli lagom med regn tills jag kommer ner nästa vecka. Kul. Åter till soppan:


Detta behöver du: fisk, gärna olika bitar som den här påsen från Findus, Keldas färdiga tomatsoppa, wokgrönsaker på burk, paprika och lime...

... samt dessa kryddor, som är goda till alla fisk-och skaldjursrätter!

Stek fisken och krydda lagom med kryddorna ovan.

Häll i tomatsoppan och wokgrönsakerna i en kastrull och låt koka upp.

Hacka paprikan och häll i den och fisken i kastrullen med soppan, pressa i massa lime.

Voilá!
Här är en hungrig pojkvän som gillade maten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

GOTT! När du kommer så får du laga mat mycket!



/Sistah!

2010-07-14 @ 20:00:01
Postat av: milla

Det verkar gott! Här har varit 28 grader idag :) Tack!! Ja Emil e också blek så du blir inte ensam!!

2010-07-14 @ 22:26:17
URL: http://millamedemil.blogg.se/
Postat av: flina

haha ser ju apgott ut! blev typ sugen nu!,,,även fast klockaan e jjätte lite:)

2010-07-15 @ 07:40:59
Postat av: Christine Andersson

Jag tror jag lägger ner min blogg.. du kan få ta över..du gör ju allt mycket finare! :)

2010-07-28 @ 21:56:55
URL: http://christinelicious.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0