Genom åren

Av någon anledning har jag inga särskilt fina bilder från mina senare års födelsedagar, kanske skall ändra på det i år. Jag saknar alla de där hemmagjorda presenterna från Elina, Carro, Anna, Hanna, Milla och Joox. De var fina och personliga!! 


2006 fyllde jag 18, Anna och Hanna hade gjort ett jättefint kollage med bilder på mig genom åren. Jag fick även 18 ballonger, och om jag inte minns fel var det godis i dem? Jag och Carro gick ut på den extremt ocoola klubben wish i Göteborg på kvällen, kändes coolt att få köpa alkohol i en bar, även om resten inte var något att hänga i granen.


När jag fyllde 19 hade jag middag hemma med massa vänner. Carro hade precis tagit körkort. Mamma var sjuk och Carro fick låna mammas bil, vi körde till ICA och köpte två "köcklingar", som vi sedan skulle ha till en jättegod flygande Jakob. Anna och Hanna hade bakat kladdkaka och jag fick en godisbehå av Carro, Elina och Joox. Sedan tog vi tåget mot nyfiket i Varberg.

Min 20:e födelsedag firades i Pettneu i Österrike tillsammans med Carro, joox och Linn. När vi hade tagit gondolliften upp till toppen insåg vi att det var världens storm däruppe, man såg knappt handen framför sig. Det var ingen som hade råd att ge mig någon present. Men jag fick en öl av någon på krogen, varm choklad i fiket på toppen, samt tre kinderägg av joox. Jag firade min 20-årsdag med att sätta ett tomtebloss i en lök i en smutsig tallrik. Fin födelsedag, jag fick så himla många grattis-samtal från Sverige, det ringde stup-i-kvarten.
Förra våren bodde jag i Östersund, och var arbetslös, Jag bestämde mig för att åka hem för att fira min födelsedag eftersom jag inte varit hemma året innan. Vilket J tyckte var tråkigt. På min födelsedag jobbade alla jag kände hemma. Jag fick spendera hela dagen ensam. Men tårta verkar jag ha fått.




Kommentarer
Postat av: ola

HEJEHEJEHEJ. GRATTIS!!! Jag tror du fyller ar iaf. Sag ngn som skrev pa fejjan men fejjan dog sa.. Men iaf. Gratz!

2010-03-25 @ 10:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0