Back in business



Jag fick otroliga nostalgikänslor när jag upptäckte den här drycken i matäffärn häromdagen. Den där drycken som dracks på mys- och film kvällar i mellanstadiet och som man blev blå om tungan om. Jag minns också att den var en viktig ingrediens tillsammans med apelsinjuice och hallon i de alkoholfria fördrinkarna på tjejmiddagarna i sexan.

Oj oj oj, vad föväntan var hög när jag efter tio år skulle dricka den här igen.
Kan bara meddela att jag blivit äldre och att den smakar äckligt sliskigt sött. Skulle gissa på att den innehåller 60% socker samt 38% vatten och en del konstiga saker som ingen vet vad det är, små löss eller nåt som gör den blå färgen. Är det någon som var vuxen när denna dryck senast fanns på marknaden, och som minns vad de tyckte den smakade då? Det skulle jag allt bra gärna vilja veta!

Kommentarer
Postat av: Monas!

Aaahh!! kommer typ ihåg den! brukade doppa ostkrokar drickor när ja var liten min favorit att doppa i var hallonsoda tror ja :)

2010-05-11 @ 23:38:15
URL: http://jonasiam.wordpress.com
Postat av: Anonym

NEJ, det är väl fel! Den hette väl ELvira blåtira?



eller? //Lisa

2010-05-12 @ 23:32:31
Postat av: Maria

Näe, nu är du ute o snurrar Lisa!! Ett säkert faktum heter Google!! :D

2010-05-13 @ 14:08:58
URL: http://marrae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0