Drömma.

I flera dagar har jag tänkt att jag skall skola om mig till rosentapetsör om det mot alla odds är så att jag inte kommer trivas med mitt framtida yrke. Jag har tänkt att en rosentapetsör är en sådan som klär om gamla möbler och ger dem nytt liv. Idag när jag skulle googla mitt framtida yrke visar det sig att det inte finns något yrke som heter rosentapetsör. Däremot finns det tre st rosentapetserar-träffar på google. En handlar om Göteborgs-varvet, en om Lidingö-loppet. OCH hör och häpna: första träffen hittas i Kungsbacka där en verksamhet heter rosentapetsören!! Minns att jag var där med pappa en gång, när han hade specialbeställt klädda knappar till dynorna i båten. Nej, jag vet inte ens vad mitt framtida yrke heter. Och nej, det lät inte alls lika glamoröst när jag googlat fram att det enbart heter tapetserare.

Kommentarer
Postat av: Christine

Min moster har en tapetserarverkstad, vilket gulligt namn du gett yrket:). Söt!:)

2011-01-22 @ 12:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0