London calling.


Dagen började med en sväng till Spitalfields market.
Jag hittade den bästa affären, Lomography. Massa kameror i olika färger, modeller och allt. Jag önskar mig en Diana-kamera i julklapp.
Vi gick vidare till Brick lane, spanade på folk och i affärer.
Efter ett tag kom vi till en blommarknad. Den här gatan hade ca 20 små söta butiker med typiska onödiga-men-måste-ha-prylar.
Vi tog en vilopaus och beundrade min nyinköpta scarf,
alla människor som köpte stora buketter blommor....
...och njöt av solen.
Hösten här har varit väldigt fin, precis som en höst skall vara.
Sedan tog vi en liten svängom för att se om Big Ben stod kvar.
Vi klättrade 311 steg upp i the Monument. Vilket gav oss en superfin utsikt. Här är Tower bridge.
Men när vi hade klättrat ner igen var vi alldeles snurriga i bollen. Jäkla trappa alltså.
Då begav vi oss till Covent garden för att få oss nåt att käka. Vi upptäckte Neil's yard.
En sista anhalt var att promenera över Themsen och föreställa oss hur en nyår på en av broarna skulle kunna se ut. Hoppas man får uppleva det någon gång.

Kommentarer
Postat av: Anonym

åååå behöver typ åka dit igen!!!! jag vill me ha en kamera i fina färger som tar häftiga bilder!! ja! ja! nielsyard har jag bara skymtat/hört,, fint juuu!!! jag gillar marres utflykter!!! jaaa!!!

2011-10-31 @ 11:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0