Vardagligt.


Lite såhär kan det se ut när jag hänger tvät på tork i min minimala prison cell. Det går inte att göra någonting i mitt rum när tvätt hänger på tork där, tvätten är liksom överallt.
Ibland när man lagar mat blir det väldigt rökigt i köket. Som tex den här gången när min flatmate täckte brand-sensorn med en strumpa i hopp om att det skulle hjälpa. Det gjorde det inte, brandlarmet gick igång och vi fick utrymma.
Den här bilden är tagen på en restaurang. Jag fattar inte grejen riktigt, om det börjar brinna på en restaurang kan de alltså själv bara gå ut och stänga av alarmet. Är inte det lite risky då?
Såhär kan mitt sängbord se ut. Headset till skype-dejter, adapter att ha med till bibblan, glasögon till slösurfande på datorn innan läggdags, broschyr om rabatter på resor till London, hålslag till alla tusen papper, vattenflaska eftersom vattnet smakar skitäckligt här, en kopp te såklart, och mina nycklar med en nyckelring som jag fått av en kille från mauritius. På den är det en dodo-fågel, det är Mauritius "symbol". Här kan ni läsa om dodon om ni känner för det: http://en.wikipedia.org/wiki/Dodo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0