Jokkmokks marknad.

-36 var temperaturen för dagen.
Det tog fem minuter, sedan såg man ut såhär.
Folkets hus.
Uppstoppade djur och snygg matchning på mig.
När det är så här kallt finns det inget som heter päls är mord.
Våra kameror slutade fungera, knapparna frös fast och automatiken inne i kameran gick så långsamt att nästan alla bilder blev suddiga.
Vi fick värma oss i ett sametält, där vi fick höra historier och jojk.
Efter en golunch på renskav gav vi oss ut på isen.
För att titta på ren-race.
Sjukt kallt.
Vi provade att åka hundsläde också.
Solen värmde kanske lite, men det var svårt att avgöra.

Kommentarer
Postat av: carro

alltså om ögonfransarna fryser, då är det jättekallt alltså!

2012-02-11 @ 13:06:34
Postat av: Karin

Åh du var där! Jag läste om jojk o -41 grader i svenskan idag! Så fint :) Jag försöker starta upp min blogg igen, haha kolla!!

2012-02-12 @ 20:09:56
Postat av: mormor

Det såg riktigt kallt ut, men det var väl trevligt att ha varit i Jockmock.Jag var där när det var sommar klart bättre. Kram

2012-02-12 @ 21:57:41
Postat av: Evelyn

Ja haha samma här, ja det har jag men jag uppdaterar sällan den nuförtiden, men har funderat på att börja igen! här är adressen i vilket fall som helst flamingoodesign.tumblr.com :)

2012-02-13 @ 19:13:09
URL: http://flamingoo.blogg.se/
Postat av: Evelyn

Jasså? jag tycker det är så svårt med deras stilmallskoder mm. på tumblr har du någon aning om hur de funkar? Du får länka till din sen tycker jag!

2012-02-17 @ 10:19:24
URL: http://flamingoo.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej! tack för di kommentar, roligt att du gillar min blogg :)



Är du från jokkmokk? jag är så fruktansvärt sugen på att resa norröver i sommar. har du några tips på roliga saker man kan göra? vart borde jag åka? jag vill t.ex. vandra, kanske besöka något trevligt musikevent, men framförallt se vacker natur. jag är hemskt tacksam för svar!



Gillar din jacka. Och isiga ögonfransar - otroligt vackert! Borde köra med vit mascara på franstopparna kanske..



kram! /Malin

2012-02-17 @ 10:50:34
URL: http://malinsmonolog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0