Cykelreperatören Alvar

Hej kära blogg, och ni 6 personer som tålmodigt går in här varje dag!! (tack).

Imorse var jag i god tid till grupparbetet som skulle påbörjas halv tio. Min plan var att cykla ner till skolan, vilket gjorde mig glad eftersom jag inte kunnat cykla på tre veckor för att jag haft punka på bakdäcket, tills igår då det äntligen blev fixat.
Jag använder ett "externt" lås till min cykel eftersom orginallåset rostat och inte går att låsa, dessutom hade en nyckel rostat fast i låset, då cykeln stått orörd i flera år.
Imorse har någon(?) alltså på något sätt(?) låst det här orginallåset och tagit ut cykelnyckeln. Hur är det möjligt? Den här nyckeln har suttit som svärdet i stenen för de som prövat att få ut den. Och varför låser man en cykel? Brukar tjuvar inte göra tvärtom, bryta upp lås? inte låsa dem? Jag har en teori om att cykelreperatören Alvar sprejat lite mirakelsprej i låset så att det funkade igår. Allt är Alvars fel. Så ser jag det. Det var inte mitt fel, alls?


Min cykel, vid namn Crescent white lady innan däckbytet och innan tjuvlåsningen.

BYE.

Kommentarer
Postat av: Milla

taskigt! du får väl låna en såg och såga av låset?

2009-10-24 @ 11:37:00
Postat av: Karin

NEEEEEEEEEEJ!

Ta fast tjyven!

2009-10-24 @ 16:44:13
URL: http://piggetott.blogg.se/
Postat av: mormor

Nu tycker jag riktigt synd om Dig,det kanske är någon som har låst din cykel i tro att du hade glömt det och lagt nyckeln någonstans

Kram

2009-10-24 @ 19:15:13
Postat av: mamma

Hej!Tråkigt, men kul att du skriver igen! Se nu till att inte bli tagen av polisen när di sågar upp det, så jag får komma upp och betala borgen för att få ut dig ur fängelse. spännande fortsättning i nästa inlägg....

Kram mamma

2009-10-25 @ 13:51:18
Postat av: Anonym

Milla: ja jag ska se om jag kan låna en såg av kvartersvärden =)



Karin: I will!!



Mormor: ja, men hur hade den tänkt at jag skulle hittanyckeln i så fall? men kanske, man ska tro gott om folk =)



Mamma: nu har du lite galen fantasi, men du betalar väl i så fall;)

2009-10-25 @ 18:05:13
URL: http://marrae.blogg.se/
Postat av: flina

haha hata alvar ;)

2009-10-25 @ 19:32:15
Postat av: c

en sån hade min mamma fast några dumma killar tog den, men hon hitta den å blev jättearrrrrrrg

2009-10-28 @ 19:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0