Kräftkalas.


"Hej detta är jag och min första kräfta".

Jakob berättade för min familj att vi bukar köpa frysta kräftor i en låda från mataffären när vi är i Norrland. Det var det konstigaste dom hade hört. "vadå låda? Hur kan de ligga i en låda?" Så Jakob fick prova färska kräftor från västkusten och var helnöjd.

Jag var också helnöjd, dessa är ungefär 100 gånger godare och dubbelt så stora.

Lisa var mest troligt också helnöjd.

Idag har Jakob åkt hem. Det känns lite tomt, särskilt eftersom vi inte vet när vi ska ses igen. Men mest troligt kommer han och hälsar på mig i England i höst och då ska vi ha pub crawl!!

Kommentarer
Postat av: mormor

Det ser jättegott ut. det var många år sedan jag åt kräftor ca 50 tror jag .

Kram

2011-08-26 @ 00:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0