London again.


Här är min och Elinas gamla pub, som inte alls ser likadan ut längre som när vi jobbade där 2007.
Here is mine and Elinas old pub, which doesn't look at all as it did back in 2007.
This is how it looked four years ago: http://dayviews.com/marrae/96808556/

Puben ligger i det här området i Notting Hill, lite snobbigt sådär.
The pub is located in this area in Notting Hill, quite posh area.
Mareike.
Vi gick till Portobello road en sväng, det var inte riktigt lika mycket folk som när jag och Elina var där.
We went to Portobello road for a while, it wasn't as much people as last time when me and Elina was there.
Fint.
Nice.
Vi satte oss i den här gränden för att äta, Mareike och Laura köpte falafel som de var väldigt nöjda med.
We sat in this alley to eat, Mareike and Laura bought falafel which they were more than happy with.
Jag åt vårrullar och klementin.
I ate springrolls and clementine.
Det var härligt väder, igen.
It was nice weather, again.
Jag blev lite rastlös i gränden, eftersom jag åt upp mina vårrullar väldigt snabbt.
I started to be restless in the alley, since I ate my springrolls very fast.
Vi åkte til High street Kensington för att shoppa och spana runt på den ekologiska mataffären Whole foods.
We went to High street Kensington to go shopping and look around in the ecological grocery shop Whole foods.
På kvällen åkte vi till Covent garden. På en tom gata en bit bort hittade Laura den här puben som serverade thai mat. MM mm mm det var gott!
In the evening we went to Covent garden. Far away in an empty street Laura found this little cosy pub, which served thai food. MM mm mm it was good!
Sen såg vi flera limousiner, bland annat denna.
We saw a couple of limo, this one for example.
Vi skulle kolla på fyrverkerier på en bro, men de dök aldrig upp så vi åkte hem istället.
We was about to look at fireworks on a bridge, but they never showed up so instead we went home.

Kommentarer
Postat av: Milla

Sitter ni alltid på gatan o äter därborta?

2011-11-08 @ 19:24:00
Postat av: flina!

haha instämmer på millas kommentar :) men jag gillar det!!! gillar även gamla hillgate mer än nya..=)

2011-11-10 @ 00:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0