Garn.

Lila fick det bli!
Med rosa stickor, schnöggt!

Anna tipsade mig om att det går att sticka en t-shirt om man gör två stora fyrkanter, det låter ju inte alltför svårt. Sedan skrev Sara att mössor är lätt om man har en rundsticka, så mössa får vänta tills jag införskaffat en sådan. Om jag nu inte redan glömt hur man gör, minnet är bra men kort.


Sedan har jag varit lite frustrerad över youtube-klippet KONY 2012 som spridits som en löpeld bland sociala medier de senaste dagarna. Jag är varken för eller emot och vet knappt något om det. Men att bara köpa ett sådant koncept rätt av utan att ifrågasätta vad det möjligtvis kan vara tycker jag är lite naivt. Många av de personer som spridit denna video vidare vet jag är ganska oinsatta i både politik och välgörenhet, liksom jag. Med det sagt kan det vara läge att ta ett steg tillbaka. Att läsa om lite olika synpunkter går att göra bland annat här och här.



Det är ju också internationella kvinnodagen idag, det bör ju faktiskt uppmärksammas! Det går att läsa om här och här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0