Korridorsliv

Såhär är det att bo i korridor:
Jag kommer hem från skolan, upptäcker att toalettpaperet är slut. Men jag behöver inte gå och köpa eftersom min granne har, och jag kan låna en rulle. Yes! Jag lägger mig i sängen för att vila bort min huvudvärk, efter en minut börjar grannen nedanför eller ovanför (oidentifierbart) att spela dödsmetall med en bas som får mina möbler att skaka. No! Jag ger upp och knackar på grannen som bor vägg i vägg. Hon hör också oväsendet, vi bestämmer oss för att gå upp en våning för att ta reda på vem det är som förstör våra liv. En våning upp är det enbart en person hemma som är "oskyldig" till ljudet. Jag går ner igen för att slänga ihop lite mat. Som vanligt har en av grannarna ställt sina rester i en kastrull. No! Men jag får lov att äta av resterna. Yes! Min matlagning sammanfaller alltid med utbytesstudenten i korridoren, som har ännu en historia om iransk mat. No! Men jag fick smaka, så jag antog att jag överlevde. Yes! Sedan kommer ytterligare en granne ut i köket för att klaga på sitt hemska skolarbete. Hon börjar snart dammsuga överallt och är sjukligt pedantisk. No! Men hon erbjuder mig låna hennes dammsugare. Yes! Väl inne på mitt rum skakar möblerna fortfarande. När jag precis har letat upp numret till jouren som min hyresvärd gett mig för högljudda grannar är det som om grannen känner på sig att något är i görningen. Han stänger tvärt av sin musik. Vad fan?

Alltså: fördelar och nackdelar med att bo i korridor.

Kommentarer
Postat av: K

Yes! No! No! Yes! No! Yes! Yes! Yes!



Jag tycker om dig

2009-11-18 @ 19:59:54
URL: http://piggetott.blogg.se/
Postat av: mormor

Om jag läste rätt så övervägde YES det var bra.

Kram

2009-11-18 @ 20:09:22
Postat av: mamma

Låter ungefär som vi har det när du kommer hem - men var är mitt nummer till bullerjouren? kom snart hem vi längtar efter dig, du ska få äta mina rester och låna dammsugaren!

Kram mamma

2009-11-18 @ 23:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0