7:e december.







7:e december:




Förra veckan gjorde jag mitt första julgodis. Jag slog på stort, nämligen: rocky road. Hade hört talas om det förut men nappade inte förrän jag såg underbaraclaras recept på det.


Ingredienser:
1 chokladkaka fazer mjökchoklad
1 chokladkaka mörk blockchoklad
1 påse maltesers
sönderkraschade brago-kex
nästan en hel påse mini-marshmallows


Såhär gjorde jag: lägg bakplåtspapper i lämplig form. Smält chokladen i vattenbad, sen i med allt utom marshmallows. Häll "smeten" på bakplåtspappret, dutta på marshmallows. Sen in i frysen ca en halvtimme. skär sedan upp i lämpliga bitar. (mina bitar blev för stora, de fick knappt plats i munnen). Jag förvarar mitt godis i frysen annars smälter det så fort, men det funkar ju det också! ENJOI!

Godiset funkar mycket bra som belöning när man tentapluggar: "jag får ta tre bitar om jag lär mig kapitel tre, typ".

Kommentarer
Postat av: s

Åh rocky road är så gott!!!

2010-12-07 @ 11:41:58
URL: http://saeljo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0