"Promenad" och fika


Fika, fika, fika, massor med fika.


Här beordrar jag mina classmates att göra nåt coolt, de är inte sena att vifta med armarna och göra olika grimaser.


Jag fick slänga mig upp på bron (med lite hjälp, kanske...)


För övrigt har dagen varit mycket givande. Jag har lärt mig två nya ord:
  1. Pimpla betyder inte bara "pimpla vin" utan även pimpla fisk (typ?) Det betyder att ett hål borras i isen, sen fiskar man ur det=pimpla fisk.
  2. Sjöblöt betyder inte bara att man är dyblöt, vilket jag trodde, det betyder att sjön är frusen, men inte helt på ovansidan, så har man otur kan man drutta igenom ca tio centimeter.
Jag har säkert fått allt bakom foten. 



Jag hade fått in sakerna lite på sniskan i mitt huvud, det egentliga ordet var visst flövatten. Kom ihåg, kom ihåg!!!

Kommentarer
Postat av: flina

ny hårfärg ? eller? ellllllllllller?? =)

2010-02-10 @ 21:28:48
Postat av: Edvin

Du fick punkt två lite om bakfoten. Ordet du säker är "flövatten", inte "sjöblöt". Men annars så! :P

2010-02-11 @ 00:09:43
URL: http://nergfol.blogg.se/
Postat av: Mormor

Pimpla var ett ord jag visste bara betydde pimpla fisk,Flövatten hade jag aldrig hört.Jag ser att ni har lika fint med snö som vi har. Kram

2010-02-11 @ 10:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0