Detta nätverkande.

Nu i vår har jag hört ungefär 1000 gånger att socialt nätverkande är det mest lönsamma för att få ett jobb. Alex Schulman pratade om det och det står i våra sociologiböcker. Idag fick jag också höra det, så jag antar väl att det ligger någon slags saninng i det. Dock tror jag att jag måste öva på det och sätta upp egna mål för mig själv. Jag började med att starta en profil på linkedin, men också på twitter. Den på twitter kan man ha ifall någon skulle googla ens namn, så har man själv länkat till en massa "intellektuella" sidor och framstår som väldigt smart i en googlesökning då twitter hamnar ganska högt upp i en sådan. SÅ:

Adda mig på linkedin: http://se.linkedin.com/pub/maria-nilsson/2b/8b2/24

och följ mig på twitter: http://twitter.com/marianilsson88

Så får vi se hur detta går!!

Kommentarer
Postat av: milla

Nu i vår? Har ni redan vår i umeå? FUSK

2011-02-23 @ 21:24:01
Postat av: milla

:D

2011-02-23 @ 21:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0