Nystartshelgen.

Det är konstigt det här med nystarter och hur det på många sätt hänger ihop med årsskiftet. Nyårslöften skall skapas och det känns ju i många fall ganska klyschigt. Efter att ha studerat på universitet 3,5 år så har terminavslutet alltid legat ca 19 dagar efter nyårsafton. Under jul- och nyårsveckorna är alltså tentaångest ett faktum. Men nu, ca 19 dagar efter nyår slutar höstterminen och de riktiga nystartandet kan börja, det som inte hänger ihop med höstrusket, levande ljus och allt mörkare dagar. Jag skulle nog vilja påstå att det är nu vi påbörjar nedräkningen till våren. För mig kommer det nog bli en spännande/ångestfylld vår av jobbsökande/pengasökande. Men jag tänker att det är OK, i perspektiv så att säga, som Jakob skulle ha sagt. Förresten skall den här bloggen få sig en nystart, jag har redan börjat lite smått på designen, headern blir kommande projekt och fler uppdateringar än höstens obefintliga aktivitet är ett måste!! God ny vår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0